پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2712
-
الف
+

استاد محمدتقی مروت از بنیان‌گذاران تلاوت نوین درگذشت

استاد محمد تقی مروت از بنیان گذاران تللاوت نوین در کشور درگذشت.

استاد محمد‌تقی مروت شب سه شنبه پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

به گزارش آی‌فیلم،  استاد محمد‌تقی مروت از بنیانگذاران تلاوت نوین در کشور و دارنده اولین مقام نخست مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی شب سه شنبه پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

مرحوم مروت متولد 1323 تهران است که سال 1353 اولین ایرانی و اولین غیر مالایی بود که برای پس از 16 دوره برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی مقام اول این رقابت ها را کسب کرد.

اهم فعالیت‌های قرآنی استاد را می‌توان، كسب رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن‌ كریم كشور مالزی در سال 1352، برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن ‌كریم، از پایه‌گذاران تلاوت قرآن ‌كریم به‌صورت اصولی و صحیح در ایران، مبتكر شیوه هم‌خوانی و جمع‌خوانی قرآن در جلسات آموزش قرآن‌ كریم (قبل از انقلاب اسلامی)، آموزش و تربیت بسیاری از قاریان و داوران بین‌المللی قرآن‌ كریم نام برد.

این استاد پیشكسوت در سال 1354 جهت كسب و ارتقاء معلومات قرآنی به كشور مصر سفر می‌كند، كه در این كشور از محضر اساتیدی چون مصطفی اسماعیل، عبدالباسط، علی‌البناء، ‌خلیل‌الحصری، عبدالعزیز علی الفرج، عامر السید عثمان، احمد الرزیقی و شیخ فتح الباب قندیل بهره می‌جویداز آثار و تألیفات استاد مروت می‌‌توان آموزش تجوید به زبان انگلیسی (بیش از 500 صفحه) را نام برد.

غ ن / س م

نظر شما
ارسال نظر